czwartek, 15 września 2016

Kolory Afryki



Lubicie zwiedzać egzotyczne miejsca? Dzisiaj zapraszam was do Afryki, gdzie dzieci poznają roślinność i zwierzęta tego pięknego kontynentu oraz wyczarowują kolorowe egzotyczne ptaki z tektury. Tym razem też towarzyszą mi dzieci, z którymi prowadziłam zajęcia w bibliotece:)

No to do dzieła:)

Tradycyjnie zaczęliśmy od porcji przydatnych informacji. Najpierw sprawdzaliśmy na mapie gdzie leży Afryka. Zastanawialiśmy się czym możemy tam dotrzeć i czy daleko leży od miejsca naszego zamieszkania. Posłużyła nam do tego mapa dołączona do książki pt " Ilustrowany Atlas świata dla dzieci" oczywiście wypożyczona z naszej biblioteki:)


Następnie rozmawialiśmy o tym jak różnorodny pod względem klimatycznym jest afrykański kontynent: jak wygląda pustynia, sawanna i las tropikalny. Potem przyszedł czas, aby dowiedzieć się jakie mieszkają tam zwierzęta. Pomogły nam w tym kolejne książki z biblioteki oraz tablety z dostępem do Internetu:) 
Aby wiadomości lepiej wchodziły do głowy przygotowałam dla dzieci zabawę. Wycięłam różne gatunki zwierząt, a ich zadaniem było wylosowanie zwierzątka i przy pomocy książki lub tabletu znalezienie o nim informacji, które wspólnie później odczytywaliśmy.


Wykorzystaliśmy też fajne aplikacje Zwierzęta afrykańskie oraz Zwierzęta Sawanny i Sahary  dostępne na LerninngAps.org. Pierwsza z nich polegała na dopasowaniu nazw zwierząt do obrazków,

Druga na odpowiednim dopasowaniu zwierzątek żyjących w poszczególnych rejonach Afryki.

Następnie przyszedł czas na twórczą ekspresję. Wykonanie kolorowego ptaka według własnego pomysłu.
Co nam było potrzebne?
- farby plakatowe ( ja już jakiś czas temu zaopatrzyłam się w litrowe farby plakatowe rożnych kolorów. Są one bardzo wydajne i od kilku sezonów z powodzeniem wykorzystuję je podczas zajęć z dziećmi, wystarczy je tylko w zależności od potrzeb, w niewielkiej ilości przelać do plastikowych miseczek)
- pędzle
- klej lub taśma dwustronna
- szablony ptaków ( ja je wykonałam z tektury po kartonach, w które zaopatrzyłam się w pobliskim sklepie . Zależało mi na tym, aby były one dużego formatu, niestety wiąże się to z tym, że nie mogę wam udostępnić szablonu, bo nie mieści się na kartce A4).
 Ale mogę wam podpowiedzieć krok po kroku jak je wykonać.  Głowę robimy razem z korpusem i ogonem, osobno dwa skrzydełka, patykowate nóżki,  dziubek i oczy. Jeżeli szablon robicie na papierze z kartonu, to musicie się zaopatrzyć w nożyk, da się wprawdzie wyciąć też nożyczkami ale jest o wiele trudniej.
Pozostaje nam tylko teraz pomalować poszczególne elementy, pozostawić przez parę minut, aż przeschną i   posklejać:)
Malujemy korpus i skrzydełka
 nóżki, dziubek oraz oczka
Gdy już wszystkie elementy są pomalowane czekamy aż wyschną i dopiero przyklejamy.
A tak wygląda efekt końcowy:)
Mam nadzieję, że wy też świetnie będziecie się bawić:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz