środa, 30 września 2015

Planeta Minionków czyli jak stworzyć własną grę planszową


Dzisiaj chciałabym wam zaproponować świetną zabawę rozwijającą wyobraźnię i kreatywność. Pomysł podsunęła mi moja córka, która kilka dni temu przyszła do mnie z prośbą, abym zagrała z nią w grę planszową. Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że to gra własnoręcznie zrobiona i wymyślona przez nią. Postanowiłam podzielić się tym pomysłem z wami na blogu.
Przyznam szczerze, ze pewnie gdybyśmy robiły ją razem, z pewnością przemyciłabym do niej trochę informacji zawierających walory edukacyjne. My rodzice tak mamy;) korciło mnie, by pokazując tę grę na blogu wpleść w nią takie elementy. Ale później stwierdziłam, ze przecież ona już sama w sobie zawiera takie wartości. Aby ja stworzyć, Natalia musiała zaplanować co się na niej znajdzie, wykonać wszystkie elementy, wymyślić reguły i fabułę, a to wszystko bez niczyjej pomocy i wskazówek.
Warto czasem oddać wszystkie karty dziecku i zobaczyć co go inspiruje i jak bogatą ma wyobraźnię.


Poniżej krok po kroku przedstawiam wam jak wykonać grę Planeta Minionków
 Ale zachęcam was także, by stała się ona dla was  tylko inspiracją do tworzenia własnych gier przez wasze dzieci. Na końcu posta podaje  kilka wskazówek jak się do tego zabrać.

Planeta Minionków - czego potrzebujemy?
- blok techniczny biały i kolorowy
- klej
-nożyczki
- plastelina ( do wykonania pinków, można ja zastąpić zakrętkami)
- kredki lub pisaki
- oczka ruchome
Najpierw należy wyciąć kołka, po których będą poruszać się uczestnicy gry. Potrzebujemy 34 kółka
Gdy już to zostanie zrobione, trzeba przykleić je do planszy.
 Kolejny krok, to wyznaczenie miejsc na planszy, które będą pomagać, bądź przeszkadzać w dalszym poruszaniu się zawodników.
To jest świetna przestrzeń do ćwiczenia wyobraźni :)
Następnie dekorujemy grę, malując na niej Minionki i robimy instrukcje, tak, aby zasady gry były zrozumiałe także dla innych uczestników, z którymi dzieci będą grały.

Na końcu wykonujemy pionki i kostkę do gry. Tutaj tez można wykazać się kreatywnością. Natalia zrobiła je z plasteliny.
 I gra gotowa:) Życzymy miłej zabawy.

Kilka wskazówek jak stworzyć własną, niepowtarzalną grę.
Od czego zaczynamy naszą przygodę?
1. Na początku warto zagrać z dzieckiem w kilka gier planszowych, albo wykonać tę którą wam zaproponowałyśmy z Natalką. Dzięki temu dziecku będzie wiedziało jak skonstruowane są gry planszowe i łatwiej mu będzie stworzyć własną.
2. Najważniejszy jest pomysł - zastanówcie się jak będzie tematyka waszej gry, czy to będzie gra przygodowa, matematyczna, ekologiczna, ortograficzna itd..... a może bohaterem gry będzie postać z waszej ulubionej książki, bądź bajki?
3.Ilu graczy bedzie w niej uczestniczyło
4. Rozplanujcie plansze i zastanówcie się jakie przeszkody będą musieli pokonać zawodnicy.
5. Zróbcie instrukcje gry, łatwiej będzie można wytłumaczyć pozostałym uczestnikom gry, jakie są jej zasady
 Na końcu pozostaje już tylko najprzyjemniejsza część zadania: wykonanie gry i testowanie jej wspólnie z członkami rodziny:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz